اتفاقی که در یک یا دو سال اخیر بیشتر شاهد آن هستیم، شست‌وشوی مداوم و گاهی بیش از اندازه دست‌ها به دلایل مختلفی همچون جلوگیری از بیماری است.

شستن دست‌ها به خودی خود مسئله آسیب‌زننده‌ای به پوست دست نیست اما زیاده‌روی در این موضوع، مراقبت‌های اشتباه و استفاده از محصولات بهداشتی نامناسب این امر را به یک مسئله مخرب تبدیل کرده است.

یکی از مضرات قابل مشاهده و تخریب‌کننده این موضوع، خشکی بیش از اندازه پوست دست است که در ادامه باعث مشکلاتی مانند درماتیت، پیشروی بیماری‌های اگزما و پسوریازیس و چین و چروک می‌شود.

برای شناخت بهتر آسیب‌ها، جلوگیری از آن‌ها و درمان‌شان بهتر است تمامی عوامل خشکی پوست دست پس از شست‌وشو را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

در قدم اول باید بدانیم کدام موارد باعث خشکی پوست دست می‌شوند.

در کنار دست‌ها، محیط اطراف را تمیز نگه دارید!

شاید این موضوع به خصوص در شرایط کنونی کمی سخت به نظر بیاید اما باید بدانید دست‌های‌تان فقط زمانی که آلوده هستند نیاز به شست‌وشو دارند. شستن بی‌مورد دست‌ها و از روی وسواس فقط باعث آسیب زدن به آن‌ها و خشکی پوست این ناحیه می‌شود. پس بهتر است در مرحله اول در برخورد با سطوح و اجسام آلوده مراقبت‌های بیشتری داشته باشید تا به شست‌وشوی زیاد دست، نیاز نباشد. برای این کار می‌توانید محیط‌ها و اشیایی که بیشتر با آن‌ها در ارتباط هستید را مرتبا ضدعفونی کنید.

آب سخت، آسیب‌زننده‌ی اجتناب‌ناپذیر!

آب سخت، آبی است که از زمین‌هایی با مواد معدنی بسیار عبور کرده است و به اصطلاح سنگین شده است. در اکثر شهرهایی که در مجاورت کوه‌ها یا کارخانه‌ها قرار دارند، آب مصرفی، آب سخت است. کلسیم، منیزم و آهن موجود در این نوع آب یکی از دلایل خشکی پوست و از بین رفتن چربی‌های لایه اپیدرمی پوست است.  از آن جایی که این موضوع یک موضوع اجتناب‌ناپذبر است می توانید از دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب کمک بگیرید تا کمی از سنگینی آب بکاهید.

دست‌ها با آب داغ تمیزتر نمی‌شوند!

این باور که آب داغ توانایی تمیزکنندگی بیشتری دارد یک باور قدیمی و کاملا غلط است. در فرایند شست‌وشوی دست‌ها آن چیزی که به از بین رفتن آلودگی‌ها و چربی‌ها کمک می‌کند مایع دستشویی است و آب نقش دوم این فرایند را ایفا می‌کند. با شستن دست‌ها با آب داغ نه تنها به تمیزی بیشتری دست پیدا نمی‌کنید بلکه پوست دست را حساس می‌کنید که نتیجه آن سوزش، خارش و نازک شدن پوست دست است.

مایع دستشویی مناسب، راز سالم ماندن پوست دست!

مهم‌ترین بخش شست‌وشوی دست‌ها، انتخاب مایع دستشویی مناسب است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که اگر در انتخاب این محصول دقت مورد نیاز را به کار نگیرید تمامی مراقبت‌های قبل و بعد آن را بی اثر می‌کند.

برای انتخاب یک مایع دستشویی مناسب در مرحله اول بهتر است با انواع آن آشنا شوید.

مایعات دستشویی بر اساس رنگ، بسته‌بندی، رایحه، ترکیبات و تاثیراتی که می‌گذارند دسته‌بندی‌های  متفاوتی دارند. به طور مثال مایعات شفاف، فومی و کرمی از نظر مدل تولید یک دسته جداگانه و مایعات نرم‌کننده، آبرسان و لایه بردار از لحاظ عملکرد دسته‌ی دیگری را تشکیل می‌دهند.

آنچه که واضح است این است که با توجه به مشکلی که به آن اشاره کردیم یک مایع دستشویی را باید از نظر مدل تولید و عملکرد آن مورد بررسی قرار دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مایع دستشویی کرمی تاپ، انتخابی مناسب!

1. در بین مایعات شفاف، فومی و کرمی، مایع دستشویی کرمی تاپ با فرمولاسیون ویژه‌ای که دارد باعث از بین رفتن کامل آلودگی‌ها می‌شود و نیاز به استفاده مجدد از مایع دستشویی، در یک نوبت شست‌وشو را از بین می‌برد. همچنین این مایع دستشویی به خاطر مدل کرمی آن و وجود ترکیباتی مثل ویتامین آ و ای در آن، خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد، پوست را ترمیم می‌کند، رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند و نرمی و لطافت به پوست می‌بخشد.

2. در بررسی عملکردهای این مایع دستشویی می‌توانیم به خاصیت نرم‌کنندگی آن که در اثر وجود گلیسیرین به وجود آمده است اشاره کنیم. گلیسیرین، نوعی چربی‌ست که قابلیت انحلال بالایی دارد و می‌تواند رطوبت را در سطح پوست نگه دارد. گلیسیرین علاوه بر خاصیت مرطوب‌کنندگی، خاصیت نرم‌کنندگی نیز دارد که باعث جلوگیری از چین و چروک‌های پوست دست می‌شود. از خاصیت‌های دیگر این ماده می‌توان کمک به بهبود بیماری‌های همچون اگزما و پسوریازیس اشاره کرد. همینطور این ماده پوست را روشن می‌سازد و لایه‌های مرده روی پوست را از بین‌ می‌برد.

3. ویژگی منحصرد به فرد دیگر مایع دستشویی کرمی تاپ، رایحه‌های ملایم و خوشایند آن است. رایحه‌هایی متفاوت با استفاده از گل‌های خاص و جذابی مثل شکوفه‌های مگنولیا و پئونی که احساسی متفاوت را در شما ایجاد می‌کنند و علاوه بر حس تمیزی، حس آرامش را نیز به شما هدیه می‌دهند. این موضوع نه تنها روی تجربه و احساس شما از شستن دست‌ها تاثیر می‌گذارد بلکه رایحه ماندگار آن احساس خوشایندی نسبت به خودتان در شما ایجاد می‌کند.

4. اما ویژگی‌های مایع دستشویی تاپ در استفاده از رایحه‌های دلپذیر در ترکیبات آن خلاصه نمی‌شود. ملایمت رایحه و استفاده از اسانس‌ها و مواد اولیه باکیفیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. اسانس‌هایی با رایحه‌های تند و تیز به تنهایی یکی از عوامل تحریکات پوستی است. اسانس‌های بی‌کیفیت و با رایحه‌های آزاردهنده موجب سوزش پوست دست، قرمزی و خارش می‌شوند و نتیجه برعکس باقی می‌گذارند.

5. خاصیت‌های مایع دستشویی تاپ به این موارد منتهی نمی‌شود. وجود ویتامین ب۵ در این محصول باعث شده تا با اطمینان بیشتری سراغ این محصول برویم و انتخاب درستی داشته باشیم. از ویژگی‌های این ویتامین که می‌توانیم مطرح کنیم، خاصیت ضدپیری، آبرسانی و بهبود جای زخم است.

مایعات دستشویی‌ کرمی تاپ در ۴ رایحه خاص و دلنشین تولید و عرضه می‌شوند، این مایعات شوینده با دارا بودن گلیسیرین و ویتامین ب۵ باعث نرم‌کنندگی پوست دست شما می‌شوند. خاصیت مرطوب‌کنندگی که نتیجه فرمولاسیون سازگار با پوست دست این محصول است، آن را به مناسب‌ترین شوینده برای پوست دست شما تبدیل کرده است. این خاصیت‌ها باعث شده تا بتوانید با خیال راحت به صورت روزانه از مایعات تاپ استفاده کنید و حس طراوت و شادابی را به دست‌های‌تان برگردانید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید