روش از بین بردن لکه‌ی انار از البسه و پوست دست

انار یکی از میوه‌های مفید و خوشمزه در فصل پاییز است. خوردن این میوه‌ی پرخاصیت دشواری‌های خودش را دارد، حتما برای شما پیش آمده که بخاطر سیاه شدن پوست دست‌تان در هنگام دانه‌کردن انار یا لکه‌ی آن روی لباس از خوردنش صرف نظر کرده باشید! اطلاع داشتن از روش‌های از بین بردن لکه‌ از روی پوست دست و لباس، به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت‌تر انارتان را نوش جان کنید.

نکته‌ی مهمی که درباره‌ی لکه‌ی آب میوه‌های رنگی مانند انار وجود دارد این است که برای از بین بردن لکه سریع دست به کار شوید، چرا که ماندن لکه برای مدت طولانی روی لباس باعث تثبیت آن روی ساختار پارچه می‌شود و در این صورت لکه برای همیشه باقی خواهد ماند.

برای از بین بردن این لکه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

از بین بردن لکه‌ی انار از لباس

روش اول:

در زودترین زمان ممکن از آب سرد برای رقیق کردن لکه‌ی انار استفاده کنید. سپس از مایع شوینده و یا مایع ظرفشویی در ناحیه لکه شده استفاده کنید و با انگشت دستتان و با دستکش، شوینده را بر روی لکه بمالید.

در حدود ۳۰ دقیقه لباس را در همین حالت درون آب و شوینده رها کنید. پس از آن لباس را با آب سرد آب‌کشی کنید. در حالتی که لکه از بین نرفت بهتر است از پراکسید هیدروژن استفاده نمایید.

دقت کنید که پراکسید هیدروژن تاثیر منفی بر روی پارچه نداشته باشد. در این صورت مقداری از آن را بر روی قسمت لکه بریزید و به مدت ۳دقیقه لباس را به حال خود رها کنید. در نهایت لباس را به طور کامل شست‌وشو و آبکشی کنید.

روش دوم:

در این روش استفاده از نمک پیشنهاد می‌شود. به این صورت که روی لکه یک لایه نمک بریزید و با پنبه مالش دهید و با آب ولرم بشویید. اما برای این که نتیجه بهتری بگیرید از آب گرم و آب ژاول استفاده کنید. برای این‌ کار یک قاشق چای‌خوری آب ژاول را در یک لیتر آب مخلوط کنید. برای پارچه‌های رنگی آب ژاول را در آب سرد مخلوط کنید و برای پارچه‌های مصنوعی که با آب میوه لکه‌دار شده‌اند، باید لکه را با آب و آمونیاک از بین برد.

توجه:

  • حتما به علایم شویندگی پشت لباس توجه نمایید.
  • پراکسید هیدرژون ممکن است باعث سفیدگری رنگ برخی پارچه‌ها گردد لذا قبل از استفاده از آن از آسیب نزدن آن بر روی پارچه مطمئن شوید.

پاک کردن سیاهی انار از دست‌ها

برای پاک کردن سیاهی انار از دست می‌توانید در یک کاسه، آبلیموی تازه بریزید و دستان‌تان را حدود ۱۰دقیقه در آن قرار داده و در نهایت با آب و مایع دستشویی آن‌ها را بشویید. بعد از تمام شدن شستشو حتما به دست‌هایتان کرم مرطوب‌کننده بزنید، خواهید دید که این محلول معجزه می‌کند.

با روش‌های بالا به آسانی می‌توانید از میوه‌ی خوش‌رنگ فصل‌، انار، لذت ببرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید