انواع ترفندهای شستن هودی

شستن هر لباسی روش خاص خودش را دارد. شما نمی‌توانید لباس‌های پاییزه را مانند لباس‌های بهاره شستشو دهید. حتی نوع شوینده و اتوکشی آن‌ها نیز منحصربه فرد است. اگر برای تمام لباس‌ها از یک روش شستشوی یکسان استفاده کنید ممکن است به بافتشان آسیب وارد شود یا میزان تمیزی به اندازه مورد نظر شما نباشد.

به‌عنوان مثال هودی‌ها لباس‌هایی هستند که معمولاً در فصل پاییز یا حتی زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس خیلی اهمیت دارد که ترفند‌های شستن هودی را یاد بگیرید و به همان روش اصولی شستشوی تخصصی را انجام دهید. هودی‌ها مانند لباس‎های آستین کوتاه نازک نیستند که بتوان به هرشکلی آن ها را شست. برخی از آن‌ها کرکی هستند و شستن آن‌ها با دیگر لباس‌‌ها زیاد توصیه نمی‌شود. همچنین هودی‌ها مانند دیگر لباس‌های پشمی دارای آهار هستند و برای شستن‌شان به شرایط خاص‌تری نسبت به لباس‌های معمولی نیاز است.

 

 

ترفندهای شستن هودی با دست

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که بعد از یکسال پوشیدن هودی به عنوان لباس بیرونی، آن را به عنوان لباس داخل خانه استفاده ‌کنید. این اتفاق به این خاطر است که لباس‌های زمستانی مانند هودی، بعد از مدتی معمولاً آهار خود را از دست می‌دهند؛ اما اگر شما نحوه نگهداری و شستشوی هودی را یاد بگیرید می‌توانید عمر آن را تا مدت زیادی بالا ببرید.

 

از سطل مناسب استفاده کنید

زمانی که قصد دارید هودی را با مایع لباس و با دست بشویید، به یک سطل مناسب نیاز دارید. سطلی که انتخاب می‌کنید باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا برای جا دادن هودی درون مناسب باشد. یکی از ترفند‌های شستن هودی استفاده از آب سرد است. هودی را در سطل پر از آب سرد فرو کنید و شستشو را انجام دهید. اگر سطل شما به اندازه کافی بزرگ نیست، می‌توانید از وان یا سینک ظرفشویی کمک بگیرید.

 

صبر داشته باشید

یکی از ترفند‌های شستن هودی به غیر از استفاده از رنگین شو و نرم‌کننده، صبر داشتن است. بهترین کار این است که ابتدا هودی را درون سطل پر از آب بگذارید و صبر کنید تا چند دقیقه‌ای خیس بخورد و سپس با استفاده از مایع لباس تاپ اقدام به شستن آن کنید. توجه داشته باشید که اگر رنگ هودی شما روشن است، بهتر است که از روشن شوی تاپ کمک بگیرید.

برای شستن هودی لازم است قبل از شستن، آن را پشت و رو کنید تا به بافتش آسیب نرسد. قرار گرفتن لایۀ رویی هودی در داخل لباس باعث می‌شود که کمتر با شوینده‌ها تماس داشته باشد و عمر لباستان بیشتر می‌شود.

 

ترفند شستن هودی با ماشین لباسشویی

شستن و لکه‌بری لباس با دست، کار سخت و طاقت فرسایی است. با اختراع ماشین لباسشویی، بار سنگینی از روی دوش ما برداشته شد؛ زیرا ماشین لباسشویی کار ما را راحت کرده است و تنها با استفاده از مقداری مایع لباسشویی تاپ و روشن کردن ماشین لباسشویی، در عرض چند دقیقه تمام لباس‌ها تمیز و پاکیزه می‌شوند.

با توجه به اینکه استفاده از ماشین لباسشویی کارمان را راحت‌تر کرده، اما شستن هودی زمستونی، خیلی توصیه نمی‌شود؛ زیرا هودی‌ها معمولا دارای ضخمات زیادی هستند و ممکن است به لباس و ماشین لباسشویی آسیب برساند؛ مخصوصا اگر چند عدد هودی را با همزمان داخل ماشین لباسشویی بیندازید و هودی ها کروکی باشند.

 

از دور کند استفاده کنید

ماشین‌های لباس‌شویی جدید، دارای امکانات پیشرفته‌ای هستند. شما کافی است که نوع لباس را انتخاب کنید تا دستگاه به‌صورت خودکار و از قبل تعیین شده، نوع سرعت و چرخش را برای شستشوی لباس انتخاب کند؛ اما اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی است قضیه کمی فرق می‌کند. یکی از ترفند‌های شستن هودی با ماشین لباسشویی‌هایی قدیمی این است که باید شستشو را با دور کند انجام دهید تا به بافت لباس آسیبی نرسد.

 

برای شستشو از کیسه استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین ترفند‌های شستن هودی‌های رنگی، استفاده از رنگین شوی تاپ است؛ زیرا این مایع مخصوص لباس‌های رنگی طراحی شده است و به رنگ لباس آسیبی وارد نمی‌کند. حال اگر هودی شما ضخامت زیادی ندارد بهتر است گزینه شستشوی لباس‌های ظریف و حساس را انتخاب کنید؛ اما اگر ماشین لباسشویی شما دارای چنین امکانی نیست، لباس‌ها را درون یک کیسه پارچه‌ای سفید رنگ بگذارید و سپس درون آن قرار دهید.

 

ماشین لباسشویی را سنگین نکنید

وزن لباس‌های زمستانه مانند هودی بیشتر از لباس‌های تابستانه و نازک است. هنگامی که آن را درون ماشین لباسشویی بگذارید، وزن آن بیشتر هم می‌شود. به همین خاطر اگر می‌خواهید مایع لباسشویی به‌خوبی پاکیزگی و تمیزی دوباره خود را به دست آورد، به هیچ عنوان چندین لباس سنگین را همزمان با هم نوشیید. این روش باعث می‌شود که ماشین لباسشویی قدرت تمیز کردن تمام لباس‌های داخل خود را داشته باشد.

 

هودی را نچلانید

لباس‌های زمستانه به‌خاطر ضخامت‌شان بعد از شستشو معمولاً دیرتر خشک می‌شوند. در این شرایط مردم برای خارج کردن آب اضافی، لباس‌ها را می‌چلانند. این کار اصلاً توصیه نمی‌شود زیرا باعث از بین رفتن آهار هودی می‌شود. بهترین کار برای گرفتن آب اضافی هودی این است که آن را روی یک لبه سبد در کنار بخاری یا شوفاژ قرار دهید. سپس یک سینی زیر سبد قرار دهید تا آب اضافی لباس روی فرش یا موکت پخش نشود.

 

هودی را روی بند پهن نکنید

یکی از ترفند‌های شستن هودی و مراقبت از آن این است که به هیچ عنوان هودی را بعد از شتسشو روی بند پهن نکنید. پهن کردن لباس‌های زمستانه به خاطر جاذبه و سنگینی روی بند، باعث خراب شدن و کش آمدن لباس می‌شوند. به جای این روش بهتر است که هودی و لباس‌های زمستانه را روی استند رخت آویز و به‌صورت افقی خشک شوند.

 

برچسب لباس را بخوانید

اگر به داخل یقه لباستان نگاه کنید برچسبی وجود دارد که نحوه شستشو و خشک کردن آن لباس توسط صاحب برند روی آن نوشته شده است. شما از این طریق می‌توانید ترفند‌های شستن هودی را به‌راحتی یاد بگیرید. به‌عنوان مثال روی ‌اتیکت‌ دمای مناسب، نحوه شستشو و کلی اطلاعات دیگر را می‌توانید مشاهده کنید. معمولاً نحوه اتو کردن و دمای مناسب اتو هم از دیگر مواردی است که بر روی برچسب‌های پشت یقه لباس درج شده است.

 

از مایع مخصوص استفاده کنید

ترفند‌های شستن هودی کمی نزدیک به لباس‌های پشمی و زمستانه است. با این تفاوت که شما به‌راحتی می‌توانید هودی را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و نگرانی کمتری بابت پیدا شدن مشکل برای آن باشید. با این حال یکی از ترفند‌های حفظ رنگ لباس‌هایی مانند هودی، استفاده از مایع لباسشویی تاپ کالر است. همچنین قبل از شستن، بهتر است که آن‌ها را از لحاظ رنگ‌بندی از هم جدا کنید. با این روش شستشو بدون تداخل رنگ و بدون آسیب رسیدن به ظاهر لباس اتفاق می‌افتد.

نکات تکمیلی برای شستن هودی

  • بعد از شستن هودی، به هیچ عنوان از خشک‌کن‌ها استفاده نکنید. اگر به نور آفتاب دسترسی ندارید آن را در هوای آزاد یا در کنار شوفاژ یا بخاری قرار دهید تا زودتر خشک شود.
  • جنس پارچه هودی حساس است. به هیچ عنوان آن را با صابون یا شوینده‌های غیر اختصاصی نشویید. یکی از بهترین ترفندهای شستن هودی استفاده از مایع نرم کننده سری آروما تاپ است. این محصول علاوه بر تمیزی لباس، باعث حفظ نرمی و لطافت آن نیز می شود.
  • معمولا بعد از شستشو، لباس‌ها الکتریسته ساکن پیدا می‌کنند و این اتفاق الکتریسته موجود خوشایند هیچکس نیست؛ ولی با استفاده از مایع نرم کنند سری آروما تاپ، از بروز چنین مشکل ناخوشایندی جلوگیری می‌شود.

 

جمع بندی

در این چند ساله اخیر هودی تبدیل یکی از لباس‌های زمستانه محبوب جوانان شده است؛ زیرا هم حالت راحتی و غیر رسمی دارد و همه جا می‌توان آن را پوشید. جنس پارچه هودی‌ها نوعی خاص هستند که نمی‌توان مانند لباس‌های عادی با آن رفتار کرد. به همین خاطر دانستن ترفند‌های شستن هودی باعث افزایش عمر آن می‌شود. شما نیز می‌توانید برای تمیزی و نگهداری هودی‌هایتان از مایع لباسشویی تاپ استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید