همیشه برای هر انتخابی، معیارهای مشخصی وجود دارد و بعضی معیارها برای یک شخص با شخص دیگر متفاوت هستند. برای خرید مایع‌دستشویی این انتخاب بسیار چالش برانگیز خواهد بود. چرا که انواع و اقسام مایع‌های شوینده‌‌ی دست با برندهای مختلف وجود دارد. جدای از این تنوع در مدل محصول، رایحه‌های متنوعی وجود دارد که کار انتخاب را پیچیده‌‌تر می‌کند. اهمیت این موضوع با توجه به اینکه ما روزانه و به‌طور متوسط حداقل سه بار دست‌های خود را می‌شوییم بیشتر هم می‌شود. می‌توان گفت رایحه‌ی مایع‌دستشویی یکی از بیشترین عطر و بوهایی است که روزانه با آن سروکار داریم.

اما چه رایحه‌ای برای مایع دستشویی مناسب‌تر است؟

هیچ جواب درستی برای این سوال وجود ندارد و در انتخاب رایحه باید به سلیقه‌ی خودتان رجوع کنید. البته در نظر داشته باشید با توجه به اینکه بارها و بارها از مایع دست در طول روز استفاده می‌کنید و شما بیشتر از سایرین در معرض رایحه‌ی آن قرار میگیرید ، باید حساسیت زیادی در انتخاب عطر آن داشته باشید و برای  شما خوشایند باشد. همچنین در خریداری مایع دستشویی دقت کنید که رایحه‌ی آن، برای شما آلرژی‌زا نباشد و باعث سردرد نشود.

رایحه‌ی اسانس‌های محصولات شوینده

اسانس‌ها در واقع ترکیبات معطری هستند که باعث بیشتر شدن حس بویایی و تحریک قسمت بویایی در مغز می‌شوند. این ترکیبات معطر در دمای محیط و در مجاورت هوا تبخیر می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها روغن‌های فرار هم می‌گویند. اسانس‌ها ترکیباتی بی‌رنگ با قابلیت حل‌شوندگی کامل در الکل و قابلیت حل‌شوندگی جزئی درآب هستند. دو گروه رایحه‎ی‌ اسانس مورد پسند در مایع‌های ظرفشویی و دستشویی از سالیان گذشته، عطرهای میوه‌ای و به تازگی اسانس‌های با رایحه‌ی‎ گل هستند.

مایع دستشویی کرمی تاپ در چهار رایحه‌ی ملایم گل، انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که به عطرهای ملایم گلی علاقه ‌دارند. رایحه‌ی این مایع‌های دستشویی برگرفته از اسانس گل‌های خاص و تداعی‌کننده‌ی حس تازگی و لطافت هستند.

مایع دستشویی کرمی و «بنفش‌رنگ تاپ» با رایحه‌ی گل‌های فریزیا

مایع «صورتی رنگ» با رایحه‌ی گل پئونی

مایع دست کرمی «طلایی رنگ» با رایحه‌ی گل‎های تیار

و مایع دستشویی «آبی‌رنگ» با رایحه‌ی شکوفه‌های مگنولیا

شناختن انواع رایحه‌ها به شما در انتخاب مایع دستشویی مورد علاقه‌ کمک می‌کند و می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

از زمان‌های دور تا این روزهای معاصر، دسته‌بندی‌های مختلفی برای رایحه‌ها تعریف شده است، آخرین دسته‌بندی که تا به امروز مورد استفاده قرار میگیرد مربوط به سال 1945 است که در پی تغییر سلیقه و ذوق افراد، اتفاق افتاد. در این دسته‌بندی رایحه‌ها به هفت گروه مختلف تقسیم می‌شوند.

گل‌ها: این مدل رایحه‌ها می‎توانند شامل بوی یک یا ترکیبی از چند گل مختلف باشد. به این دسته‌بندی، رایحه‌های گلی هم گفته می‌شود که از دیرباز کاربرد زیادی در معطرسازی لباس و بدن و محصولات ساخته‌ی دست آدمی مانند صابون‌های دست‌ساز داشته‌اند.

سبز: بعضی رایحه‌ها برگرفته از یک حس تازه، لطیف و مشترک انسانی است. رایحه‌ی سبز، احساسی مانند بوی تازگی چمن بعد از کوتاه کردن، بوی برگ‌های سبز له شده یا خیار ایجاد می‌کنند.  این رایحه‌ها اغلب یادآور تازگی و طراوت و منتقل‌کننده حس آرامش همراه با سرزندگی هستند.

آبی یا اقیانوسی: تاریخچه این رایحه شاید به حدود سال 1991 بازگردد. یک بوی بسیار تمیز و مدرن که منجر به تولید عطرهای بدون جنسیت  شد.

مرکبات: رایحه‌ی منسوب به مرکبات یکی از با اصالت‌ترین و قدیمی‌ترین عطرهایی است که طرفداران خود را دارد. این رایحه باعث کاهش استرس می‌شود و خاصیت شادی‌آوری دارد. و در ترکیبات با سایر رایحه‌ها می‌تواند احساس خنکی زمستان و گاهی احساس گرمای تابستان را منتقل کند. گاهی شیرین و گاهی ترش باشد. رایحه‌ی لیمو، پرتقال از جمله عطرهای پرکاربرد در صنعت شوینده است.

میوه‌ای: این رایحه شامل یک عطر یا ترکیب چند عطر از میوه‌ها، به غیر از مرکبات است، هلو، انگور فرنگی سیاه، انبه، توت‌فرنگی، سیب و غیره پرکاربردترین رایحه‌ی این گروه هستند.

خوراکی: این دسته از رایحه‌ها، بوهایی با کیفیت و ماندگار هستند که طرفداران خود را دارند. این رایحه‌ها می‌توانند بوی دانه‌های طبیعی و معطر مانند وانیل، قهوه، کاکائو باشند یا می‌توانند ترکیبات مصنوعی و ساخته شده با بویی شبیه به طعم غذا باشند.

دسته‌بندی‌های بالا تنها یک شیوه‌ی تقسیم‌بندی رایحه‌ها است. بر اساس هدف تقسیم‌بندی‎های دیگری نیز وجود دارد. مانند دسته‌بندی بر اساس احساس اولیه‌ای که رایحه‎ها منتقل می‌کنند. رایحه‌های خنک، شیرین،َ تلخ و …

نکات کلی در انتخاب رایحه‌‌ مایع دستشویی

دقت کنید که معمولا ماندگاری رایحه‌های مایع دستشویی آنچنان بالا نیست و نمی‌توانید از آن انتظار یک خوشبوکننده را داشته باشید. همچنین در نظر بگیرید همیشه رایحه‌ی زیاد و قوی، خوب و مناسب نیست. استفاده‌ی بیش از حد از اسانس‌ها در مواد شوینده‌ای که با پوست به‌طور مستقیم در ارتباط هستند و یا استفاده‌ مکرر و روزانه از رایحه‌ای که به شدت قوی است، می‌تواند موجب حساسیت پوستی شود و یا باعث ایجاد سردرد و حالت تهوع گردد.

انتخاب رایحه برای مایع دستشویی کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد اما پیشنهاد ما انتخاب فصل به فصل رایحه‌ها است. در فصل تابستان سعی کنید از رایحه‌های ملایم و خنک‌تر استفاده کنید. همچنین استفاده از رایحه‌ی ملایم یک احساس خوب همیشگی را برای شما ایجاد می‌کند.

اگر علاقه‌مند به عطر ملایم گل‌ها هستید مایع دستشویی کرمی تاپ را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید