لبو یا همان چغندر پخته‌شده یکی از خوش‌رنگ‌ترین خوراکی‌های فصل سرد محسوب می‌شود.

همه‌ی اجزای لبو مفید است؛ از ریشه، ساقه و برگ گرفته تا پوست و گوشتش! مفیدترین و بهترین بخش آن، برگش، بعد ساقه‌‌هایش و بعد از آن ریشه است که پخته آن همان لبوی خودمان است. سم‌زدایی، خاصیت ضدسرطانی، کاهش فشار و چربی خون از جمله فواید بی‌شمار این سبزی رنگی است.

لبو  به‌خاطر توانایی آن برای رنگ‌آمیزی همه چیز از صفحات ضد آب تا پوست انسان شناخته می‌شود. استفاده از لبو در آشپزی و به عنوان یک میان‌وعده‌ی غذایی به دلیل رنگ‌دهندگی بالای آن گاهی دردسرساز می‌شود.

البته این دردسرها باعث نمی‌شود خود را از خواص بی‌نظیر آن محروم کنیم. دانستن روش‌های از بین بردن رنگ لبو از دست و لباس کمک می‌کند تا با خیال آسوده از طعم و خواص آن لذت ببریم.

در این مطلب با روش‌های لکه‌زدایی این خوراکی خوش‌رنگ آشنا می‌شویم.

از بین بردن لکه‌ی لبو از دست

روش اول:

دست خود را یک‌بار با مایع دستشویی بشورید. بعد یک سیب‌زمینی را نصف کنید و روی دست خود بکشید و بعد دست‌تان را با آب بشورید تا این رنگ به راحتی از پوست شما پاک شود.

روش دوم:

راه دیگری که برای پاک کردن رنگ چغندر وجود دارد، استفاده از لیمو است. یک لیمو تازه را برش بزنید و روی دست خود بکشید و سپس با مایع دستشویی بشویید تا رنگ چغندر پاک شود.

پاک کردن لکه‌ی لبو از لباس سفید

لباس لکه‌دار خودتان را روی یک‌کاسه‌ی آب در حال جوش بگذارید تا بخار آن لکه‌ی حاصل را کم‌رنگ کند. سپس مقداری پودر لباسشویی آنزیم‌دار روی لکه ریخته و پخش کنید. لباس را به مدت دو دقیقه رها کنید و سپس مطابق همیشه شست‌وشو و آبکشی نمایید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید