چه چیزی باعث بور شدن البسه تیره می شود؟

بور شدن لباس‌های تیره معضل بزرگی در فرآیند شست‌و‌شوی لباس‌هاست. پروسه شستشو لباس تیره مانند لباس‌های روشن و سفید، وسواس‌ها و نیازهای خاص خود را دارد. باید بدانیم که از چه محصولی برای شستشو استفاده کنیم، درجه حرارت آب را تا چه میزان تنظیم کنیم و غیره. برای شستن لباس‌های تیره عموما از تیره‌شو استفاده می‌کنند. اگر تجربه استفاده از این گروه محصولات را ندارید یا دقیقا نمی‌دانید که به کمک تیره‌شوی باید چگونه لباس بشویید تا لباس‌هایتان بور نشود، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

شستشو لباس بیش از حد

مانند هر لباس دیگری با هر رنگ، فارغ از نوع و جنس پارچه، لباس‌های تیره و مشکی نیاز به شستشوی مداوم ندارند مگر اینکه کثیف و بدبو شده باشند. این کار یکی از بدترین عادات در نظافت لباس‌هاست که منجر به بور شدن لباس تیره شما می‌شود. اگر حس می‌کنید که لباس لکه واضح دارد و به طور کلی نیاز به شستشو دارد آن را با رعایت شرایط هر لباس (براساس برچسبی که به هر لباس متصل است) با تیره‌شو بشویید. این باعث بالا رفتن عمر لباس و عدم روشن شدن آن در طی شستشوی مکرر و بی رویه می‌شود.

برای اینکه بدانید کدام لباس را باید بشویید و کدام‌یک نیاز به شست‌و‌شوی کمتری دارد دسته‌بندی کنید. بسیاری از، لباس‌های در تماس با پوست بیشتر باید شستشو شوند؛ البته نه مکرر بلکه باتوجه به نیاز.

 

بازگردانی رنگ‌دانه مشکی به لباس!

با اینکه تیره‌شوی و دمای مناسب آب کمک می‌کند تا شما تجربه بهتری از شستشوی لباس تیره داشته باشید و از  طرفی نیازی به شستشو مداوم نداشته باشید، اما توجه کنید که شستن لباس‌های تیره باهمدیگر، کمک می‌کند تا رنگدانه‌ای که در سطح آب پخش می‌شود دو مرتبه به آن برگردد. بنابراین ابدا لباس‌های رنگ روشن و حتی سفید را با لباس مشکی نشویید. به این واسطه رنگ کمتری از دست خواهد رفت و لباس شما بور و کم رنگ نخواهد شد.

سه سبد انتخاب کنید و برای قرار دادن جداگانه لباس‌های کثیف مشکی و رنگ‌های تیره اقدام کنید. همچنین رنگ‌های صورتی، نارنجی و قرمز را هم در یک سبد و سفید را در سبد سوم قرار دهید.

 

لباس‌ها را زیاد در آب و مایع شستشو قرار ندهید

در استفاده از میزان تیره‌شوی و آب دقت به خرج دهید. همچنین اجازه ندهید که مدت زمان زیادی از تایم شستشو برای قرار داشتن لباس در آب صرف شود. یک شستشوی صحیح، شامل از بین بردن لکه‌های لباس و نواحی خاص و حساسی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما بیشتر کثیف می‌شوند، مانند یقه! اگر مدت زمان کوتاه و مفیدی را برای شستشو لباس با تیره‌شوی اختصاص دهید میزان رنگی که پس داده خواهد شد در نهایت کمتر خواهد بود و لباس هم فورا تمیز خواهد شد.

 

انتخاب تیره شوی مناسب

با اینکه انواع و اقسام تیره‌شو ها در دسترس‌تان قرار دارند، اما سعی کنید تیره‌شوی مناسبی را انتخاب کنید تا از بور شدن لباس‌ها جلوگیری نمایید. بله، بعضی از تیره‌شو‌ها کیفیت پایینی دارند و تنها نمی‌توان به نام آن‌ها اعتماد نمود. بسیاری از این محصولات حتی تار و پود لباس هایتان را دچار آسیب می‌کنند. برخی از محصولات نامرغوب حتی پس از شستشو به صورت  لکه های سفید کوچک روی لباس باقی می‌مانند که ابدا خوشایند نیست. همواره از تیره‌شوی مناسب استفاده کنید. تیره‌شوی تاپ با استانداردهای لازم  و کیفیت بالا تولید شده و کمک می‌کند تا لباس‌های تمیزتری داشته باشید. این محصول تاپ برای جلوگیری از بور شدن لباس و افزایش طول عمر بسیار مناسب است.

 

پشت و رو کردن لباس‌ها

لزومی ندارد که لباس‌هایی که می‌شویید دقیقا به سمتی باشند که می‌پوشید. اگر به کاهش میزان بور شدن لباس‌های تیره فکر می‌کنید و از طرفی می‌خواهید آن‌ها را به‌خوبی بشویید، بهتر است آن را پشت و رو کنید. به این واسطه رنگدانه کمتری از لباس خارج می‌شود و مدت زمان بور شدن آن کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد. این مورد برای کسانی که قصد شستشو به واسطه ماشین لباس شویی دارند هم مناسب است.

 

خشک کن ممنوع!

همه چیز فقط به کیفیت تیره‌شوی، نحوه شستشو و این مرحله مربوط نیست. بعد از شستشوی لباس‌ها هم باید به نکات مهمی پرداخت. استفاده از خشک کن برای خشک کردن لباس‌ها در ماشین لباس شویی ایده مناسبی نیست و باعث تغییر رنگ لباس و از دست دادن رنگدانه‌های آن می‌شود. فارغ از جنس لباس سعی کنید آن‌ها را تا جایی که مرطوب هستند در هوای آزاد خشک کنید. به این واسطه هم به خشک شدن طبیعی آن‌ها کمک کرده‌اید و هم اجازه بور شدن سریع را از آن‌ها گرفته‌اید.

رعایت چند نکته کوچک به شما کمک می‌کند تا شستشوی لباس خوبی را با تیره‌شوی با کیفیت تجربه کنید. قرار نیست که گران بودن یک محصول یا دیگر ویژگی‌های مبالغه‌آمیز آن، دلیلی بر باکیفیت بودنش باشد. پشت و رو کردن، استفاده کمتر از خشک‌کن ماشین لباسشویی، خیس بودن لباس برای قرارگیری در هوای آزاد و غیره همه کمک می‌کنند تا لباس تیره‌تان مثل روز اول پررنگ و درخشان باشد.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید