شیشه‌ها و پنجره‌ها بخش‌هایی از منزل هستند که اگر تمیز و براق نباشند، شاید تمیزی کل خانه به چشم نیاید. به همین خاطر همیشه می‌خواهید شیشه خانه یا محل کار خود را برق بیندازید. فرقی هم نمی‌کند. منظور از شیشه می‌تواند به پنجره، شیشه‌های تزئینی یا آینه‌ها خلاصه شود. پاک کردن این گزینه‌ها با آب یا دستمال تمیز به تنهایی کافی نیست. گاهی لکه‌ها آن‌قدر سفت، سخت و محکم هستند که با یک پاک کردن ساده از بین نمی‌روند. گاهی هم، دستمال‌های نو باعث پرزانداختن و ایجاد لکه بر روی شیشه‌ها می‌شوند. در این شرایط چه باید کرد؟ انتخاب یک شیشه شوی خوب، اولین و بهترین گزینه‌ای است که به ذهن وارد می‌شود. اما آیا هر شیشه شویی جوابگوی نیاز ما هست؟ آیا می‌توان به تمام برندها اعتماد کرد؟ پس داستان تمایز یک شیشه شوی خوب و عالی با یک شیشه شوی معمولی که حتی از پس پاک کردن یک لکه ساده هم برنمی‌آید چه می‌شود؟ بیایید این موضوع را با هم بررسی کنیم.

 

به چه شیشه‌شویی می‌توانیم اعتماد کنیم؟

آزمون و خطا کردن در مورد خرید چنین محصولاتی ابدا جایز نیست. با اینکه می‌توان ملاک را نظرات و تجربیات  دیگر مشتریان یک شیشه‌شوی دانست، اما ویژگی‌ شیشه شوی خوب در چند دسته مشخص خلاصه می‌شود:

  • شیشه‌پاک‌کن خوب مواد سمی و شیمیایی مخرب ندارد. درنتیجه باعث از بین رفتن سطحی که روی آن استفاده می‌شود، نخواهد شد. شما می‌توانید ترکیبات یک شیشه شوی را روی بسته‌بندی آن ببینید.
  • شیشه‌شوی سریع خشک می‌شود و هیچ لکه‌ای روی شیشه یا دیگر سطوح به جا نمی‌گذارد. طوری که نمی‌توان بین آن و فضایی که پشت آن دیده می‌شود تمایزی قائل شد.
  • شیشه‌شوی خوب باعث درخشندگی و تمیز شدن حداکثری سطح مورد نظر می‌شود. برخی شیشه‌شوی‌های بی‌کیفیت هستند که فقط پاک‌کنندگی آنی دارند اما در نهایت جای لکه‌ها و چربی‌هایی که روی سطوح شیشه‌ای باقی‌مانده‌اند را می‌توان از فاصله زیاد هم شناسایی کرد.

 

آیا از شیشه شوی فقط برای تمیز کردن سطوح شیشه‌ای استفاده می‌شود؟

خیر، یک شیشه شوی خوب باید بتواند بسیاری دیگر از سطوحی که نیاز به پاک کردن مداوم آن‌ها را دارید، پاک کند. چرا که بسیاری از سطوح در دسترس روزمره ما هستند و مجبوریم که به طور دائم از آن‌ها استفاده کنیم. پس ایجاد لک و جای مایعات و مواد مختلف روی آن‌ها امری عادی و معمول است. برای این منظور چه باید کرد؟

باید به سراغ شیشه شوی خوبی برویم که بتوانیم به واسطه آن سطوح پلاستیکی، آینه‌ای، سنگی، کاشی، مرمر، آلومینیوم و غیره را پاک کنیم. این سطوح مثل پیشخوان آشپزخانه در خانه‌ها، یا درها در محیط‌های کاری، یا میزهای شیشه‌ای از جمله مواردی هستند که پاک کردنشان به طور مداوم امری لازم و ضروری است.

 

چه نیازی به استفاده از شیشه‌شوی‌ها داریم؟

آیا محصولی را می‌توانید نام ببرید که قدرت تمیزکنندگی لازم و نتیجه لازم را روی سطوح شیشه‌ای و آینه‌ای داشته باشد بدون اینکه جای لک بگذارد یا به خوبی باعث تمیز کنندگی آن شود؟ تقریبا هیچ محصولی به اندازه شیشه‌شوی ها در این زمینه موثر نیستند. شیشه‌شوی‌ها عملکرد ضعیف‌تری در از بین بردن چربی‌ها دارند ولی در فرمولاسیون آن‌ها از ترکیباتی استفاده شده است که بتوانند سطحی عاری از باکتری و میکروب را برای شما به ارمغان بیاورند و به خاطر الکلی که دارند اثری روی سطوح نگذاشته و برای سطوح تیره و نظافت روزانه سطوح و شیشه مناسب هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه پاک‌کن‌های مناسب این است که آن‌ها از غلظت کافی برخوردار باشند. دوم اینکه عطر خوبی در محیط پراکنده کنند و سوم اینکه ظاهر مناسب هم داشته باشند. بسیاری از افراد ممکن است به این دست محصولات حساسیت داشته باشند، که یک محصول خوب باید طوری ساخته شده باشد که برای تنفس افراد مشکل ایجاد نکند. این، همان کیفیت و اصالت محصول مورد نظر است.

 

نکاتی در استفاده از شیشه‌شوی‌ها

باید توجه داشته باشید که هر کالایی (که شیشه دارد)، لزوما به این معنی نیست که با کمک شیشه پاک کن تمیزی کافی را به ارمغان می‌آورد. برخی از تلویزیون‌ها و مانیتورهای ال سی دی، برخی از شیشه‌های رنگی از این دست اقلام هستند که نباید سطح آن‌ها را با شیشه‌شوی تمیز کرد و بهتر است از محلولی استفاده شود که برای تمیز کردن آن‌ها مناسب باشد و آسیبی به آن‌ها نزند.

از شیشه‌شوی‌ها نباید برای تمیزکردن عینک استفاده کنید. همچنین باید از دستمال مناسبی در کنار این محصولات استفاده نمایید تا قدرت پاک کنندگی آن را به عینه مشاهده کنید. برخی از دستمال‌ها برای تمیز کردن سطوح مناسب نیستند. توصیه می‌شود از پارچه‌های میکرو فیبر کاملاً خشک استفاده نمایید.

 

در این مطلب گفته شد…

محصول شیشه‌شوی تاپ گزینه‌ای مقرون به صرفه و عالی برای پاک کردن سطوح و شیشه‌های شماست. این محصول تمامی ویژگی‌های گفته شده در بخش‌های نخست این مطلب که به آن‌ها اشاره کردیم را در خود دارد. شما می‌توانید انواع و اقسام لکه‌ها یا گردوغبارها را به کمک آن پاک نمایید و سطحی پاک و تمیز مثل روز اول داشته باشید.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید