ضدعفونی کردن محیط خانه در روزهای کرونایی

ضدعفونی کردن محیط خانه ، موضوعی است که این روزها بسیار در مورد آن شنیده می­شود. این موضوع به دلیل شیوع بیماری مسری کرونا اهمیت یافته و انجام آن تبدیل به کاری روزمره و ضروری در زندگی همه مردم شده است. اما چگونگی ضدعفونی کردن محیط خانه و اینکه از چه موادی و به چه اندازه‌ای استفاده کنید نیز اهمیت دارد؛ زیرا استفاده بی­رویه از یک ماده ضد عفونی‌کننده، ممکن است باعث اثرات سوء و جبران ناپذیری شود.

 

ضد عفونی کردن محیط خانه با الکل

همانطور که گفته شد، چگونگی ضدعفونی کردن محیط خانه بسیار مهم است. یکی از اقلام بهداشتی که این روزها به مراتب مورد استفاده قرار می­گیرد، الکل است. بر اساس یافته‌های اخیر، الکل قادر به پاکسازی انواع ویروس‌ها از روی سطوح بوده و برای از بین بردن ویروس کرونا نیز توصیه می‌شود.

اما استفاده از الکل مشکلاتی نیز در پی دارد. از جمله اینکه تنها الکل 70 درصد قادر به انجام بهترین شکل ضدعفونی است. الکل­های با غلظت کمتر، کارایی لازم را ندارند. همچنین، قیمت الکل به نسبت دیگر مواد ضدعفونی‌کننده بیشتر است. بنابراین، باید مراقب باشید که این ماده را از جای مطمئن خریداری کرده و البته به‌هیچ عنوان از الکل صنعتی ( الکل زرد رنگ)، به‌منظور ضدعفونی‌کردن سطوح استفاده نکنید.

برای ایجاد اثرگذاری بهتر و ضدعفونی کردن محیط خانه و سطوحی همچون میز نهارخوری، شیشه­ها و … می­توانید مقداری الکل را با شیشه‌شوی تاپ مخلوط کرده و از آن استفاده کنید. این محلول جادویی، می تواند باعث جلوگیری از انباشته شدن جرم، آلودگی و خاک شود که هر سه این موارد می تواند سلامتی را به خطر بیاندازد.

 

استفاده از مایع سفید کننده برای ضدعفونی کردن محیط

یکی از مواد دم‌دستی و راحت برای ضدعفونی کردن محیط خانه یا محل کار، مایع سفیدکننده است. برای این منظور می‌توانید، از مایع سفیدکننده تاپ استفاده کنید، زیرا این مایع علاوه‌بر داشتن کیفیت بالا و غلظت مناسب، به‌خوبی محیط و سطوح را ضدعفونی و گندزدایی می‌نماید. به خاطر داشته باشید، استفاده از مایع سفیدکننده باید با احتیاط کامل صورت گیرد، زیرا مصرف بی­رویه این ماده سبب بروز حساسیت و مشکلات تنفسی می‌گردد.

بهترین روش استفاده از مایع سفیدکننده تاپ، به‌کارگیری درب خود سفیدکننده به‌عنوان پیمانه است. یک پیمانه مایع سفیدکننده با 9 پیمانه آب کافی است. در واقع این محلول باید طوری باشد که بوی مایع سفید کننده به مشام برسد اما نه آنقدر که باعث اذیت شدن ریه و تنگی نفس شود. از محلول آب و مایع سفید کننده می­توانید برای ضدعفونی کردن سطوح، سرویس بهداشتی، حمام و… استفاده کنید. مزیت مایع سفیدکننده تاپ یا هر سفیدکننده دیگری، قیمت پایین و در دسترس بودن آن است.

 

ضدعفونی کردن محیط خانه با شست و شوی لباس­ها

ضدعفونی کردن محیط خانه ، تنها محدود به پاک‌کردن سطوح و شستن سرویس بهداشتی و غیره نیست. بلکه شست‌و‌شوی کامل و صحیح لباس­ها، روبالشتی، ملحفه و دیگر اقلام پارچه­ای نیز جزئی از همین کار است. بهتر است برای شستن البسه و ملحفه­ها از یک پودر یا مایع لباسشویی کامل استفاده کنید، زیرا در این صورت آنزیم­های موجود در آن، هم عملیات پاکسازی را به بهترین نحو انجام می­دهد و هم لباس­ها را ضدعفونی می­کند.

شوینده‌های تاپ به‌خوبی می‌تواند آلودگی را از روی پارچه و لباس پاک کنند و با داشتن آنزیم‌هایی که حاوی ریزمولکول‌های هوشمند هستند، این فرآیند را در زمان کوتاه‌تر و در دمای پایین‌تری انجام می‌دهند. مایع‌‌ جنرال تاپ علاوه‌بر آنزیم‌دار بودن با حفظ سلامت پارچه، گزینه‌ی مناسبی برای ضدعفونی روزمره‌ی البسه و پارچه‌ها است.

 

شستن ظروف، میوه و سبزیجات را فراموش نکنید

شاید فکر کنید کار شما برای ضدعفونی کردن محیط خانه به پایان رسیده است. اما در واقع چنین نیست. شستن ظرف­ها نیز در تمیزی نقش پر­رنگی دارد. در واقع ظروف می­توانند محل خوبی برای تجمع عوامل بیماری­زا باشند. بنابراین، باید با دقت و وسواس بیشتری شسته شوند. مایعی که برای شست‌و‌شوی ظروف مورد استفاده قرار می­گیرد، باید قابلیت گندزدایی داشته و از بین برنده بوی غذا نیز .

یک مایع خوب باید چربی و آلودگی را حتی با آب سرد نیز از بین برده و به معنای واقعی، ظرف را ضدعفونی کند. برای ضدعفونی کردن محیط خانه از طریق شستن ظرف­ها، می­توانید روی مایع ظرفشویی تاپ حساب ویژه­ای باز کنید.

در کنار همه این موارد شست‌و‌شوی دستمال و اسکاچ را فراموش نکنید، توصیه می شود اسکاچ‌های شست‌و‌شوی ظروف هر 15 روز یکبار تعویض گردد.

همچنین، مایع ظرفشویی تاپ می­تواند برای شستن خریدهای شما نیز موثر باشد، زیرا به‌دلیل شیوع بیماری کرونا باید هر خرید در صورت امکان شسته و یا به نوعی ضدعفونی گردد. برای شستن مواد و خریدهای دارای بسته بندی، تنها چند قطره از مایع ظرفشویی تاپ کفایت می­کند.

 

در پایان باید بگوییم ضدعفونی کردن محیط خانه ، آن هم در شرایط فعلی دنیا، امری واجب و ضروری است. با صرف کمی وقت و حوصله، می­توانید از قلب خانه خود و عزیزانتان محافظت کنید. البته باید مراقب باشید که افراط و وسواس بیش‌از حد در هر کاری منجر به نتایج معکوس می­شود. همچنین، موادی که برای ضدعفونی انتخاب می­کنید مهم هستند. این محصولات باید کارایی لازم در زمینه ضدعفونی کردن محیط خانه را داشته‌باشند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید