با ورود ظروف پلاستیکی به منازل، کار ما برای پخت‌وپز و نگهداری از مواد غذایی بسیار راحت شد. دیگر نگران تمیزی یا لکه‌بری ظروف نیستیم. بعد از چندین بار استفاده می‌توان آن‌ها را دور انداخت؛ اما یکی از معایب آن بوی بد ظروف پلاستیکی است که باعث شده زندگی را برای ما سخت کند. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید و به دنبال رفع آن هستید تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

روش های رفع بوی بد ظروف پلاستیکی

یکی از مزایای استفاده از ظروف پلاستیکی، مقرون به‌صرفه بودن آن‌ها نسبت به ظروف چینی است. همچنین اگر این ظروف از دستتان به زمین برخورد کنند نمی‌شکنند و معمولاً به آن‌ها آسیبی وارد نمی‌شود؛ اما نکته منفی آن‌ها بوی بدی است که از آن‌ها ساطح می‌‏شود. با این حال باید برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی راهی یافت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

استفاده از از سرکه و جوش شیرین

اگر ظرف‌های پلاستیکی را ابتدا با آب و صابون شستشو دادید ولی تأثیری نداشت، یک روش دیگر را امتحان کنید. ابتدا یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و حدود ۴/۱ فنجان جوش شیرین که معادل ۵۲ گرم است درون آن بریزید. در ادامه یک فنجان سرکه سفید را نیز به آن اضافه کنید و تمام مواد داخل قابلمه را هم بزنید تا به‌خوبی با هم مخلوط شوند.

در ادامه ظرف‌های پلاستیکی را که دارای بوی بد هستند درون قابلمه بیندازید و سپس در آن را ببندید. آب درون قابلمه باید به اندازه‌ای باشد که ظرف‌های پلاستیکی زیر آب بروند و بتوانید آن‌ها را هم بزنید. برای تأثیرگذاری بیشتر حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا ظروف پلاستیکی به‌خوبی خیس بخورند.

اضافه کردن کمی نمک به ظرف

یکی دیگر از راه‌های برطرف کردن بوی بد ظرف‌های پلاستیکی، شستن و خیساندن آن است؛ اما اگر این راه نیز مؤثر نبود، می‌توانید از نمک کمک بگیرید. به این صورت که ابتدا مقدار زیادی نمک را داخل ظرف بریزید. در ادامه در ظرف را بگذارید و صبر کنید تا یک شبانه روز بگذرد. در انتها خواهید دید که ظرف‌تان دیگر بوی بدی نخواهد داد. مطمئن شوید که قبل از استفاده از ظرف نمک در داخل آن باقی نمانده باشد.

 

قرار دادن در زیر نور آفتاب

نور آفتاب یکی از مواردی است که در ایجاد پاکیزگی بسیاری از وسایل کاربرد دارد. حال با استفاده از این قابلیت می‌توانید ظرف پلاستیکی را در یک روز کاملاً آفتابی زیر نور خورشید قرار دهید. بهتر است در ظرف را نیز باز بگذارید. اگر منزلتان به شکلی است که این امکان را نداشت، می‌توانید آن را روی طاقچه‌ای که آفتابگیر است قرار دهید.

 

قرار دادن روزنامه مچاله شده

یکی از اصول خانه‌داری این است که ظروف بعد از استفاده، با شوینده مناسب شسته شوند. منتهی برای از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی، بهتر است از روزنامه استفاده کنید. برای این کار ابتدا مقداری روزنامه را پاره و مچاله کنید. آن‌ها را درون ظروف قرار دهید و در ظرف را ببندید. سپس به‌مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبرکنید تا روزنامه‌ها بوی بد ظرف را جذب خودشان کنند. در انتها روزنامه را دور بریزید و ظرف‌ها را با استفاده از مایع ظرفشویی تاپ گلد بشویید.

استفاده از تفاله قهوه

شاید کمی برایتان عجیب باشد اگر بدانید که یکی از راه‌های رفع بوی بد ظرف‌های پلاستیکی، می‌تواند تفاله قهوه باشد. برای اجرای این روش می‌توانید پس از صرف قهوه، تفاله آن را در ظرف‌های پلاستیکی قرار دهید. توجه داشته باشید که تفاله‌ای که استفاده شده بهتر از قهوه تازه تأثیرگذار خواهد بود. در انتها در ظرف را بگذارید و حدود یک روز صبر کنید تا بوی آن از بین برود.

 

استفاده از چای

چای نیز مانند قهوه دارای موادی است که برای از بین بردن بوی ناطبوع پلاستیک می‌توان کاربرد داشته باشد. برای این کار کافی است حدود دو کیسه چای را داخل ظرف موردنظرتان قرار دهید. حدود ۲۴ ساعت صبر کنید و در انتها ظرف را با استفاده از مایع ظرفشویی تاپ بشویید. به‌غیر از چای معمولی می‌توانید از چای کیسه‌ای هم برای این کار استفاده کنید.

 

استفاده از آب جوش

آب جوش یکی از موادی است که همیشه برای پاکیزه کردن وسایل از آن می‌توان استفاده کرد. حال اگر ظروفی که دارید بوی بدی می‌دهد می‌توانید آن را با آب جوش پر کنید. توجه داشته باشید که میزان حرارت آب نباید خیلی زیاد باشد تا ظرف پلاستیکی را آب نکند.

 

استفاده از عصاره وانیل

وانیل یکی از خوشبوترین رایحه های روی زمین است. حال می‌توان از عصاره وانیل که بوی قوی و بسیار خوبی دارد برای این کار استفاده کنید. کافی است چند قاشق غذاخوری آب به همراه چند قطره عصاره وانیل درون ظرف بریزید. سپس در ظرف را ببنید و برای چند ساعت صبر کنید تا وانیل درون ظرف نفوذ کند.

 

 

استفاده از مایع ظرفشویی

ظروف پلاستیکی مانند دیگر ظروف ملامین و رویی نیست. شستن و نگهداری آن‌ها کمی متفاوت است. دلیل آن هم به خاطر استفاده از مواد پلیمری و پتروشیمی است. با این حال این ظروف نیز مانند دیگر وسایل پلاستیکی ممکن است بعد از مدتی بوی بدی از خود ساطع کنند. به همین خاطر نحوه شستشو و همینطور انتخاب مایع ظرفشویی نیز بسیار اهمیت پیدا می‌کند. به همین خاطر اگر از روش‌های سنتی نتوانستید نتیجه بگیرید بهترین راه، استفاده از مایع ظرفشویی تاپ است.

 

نتیجه گیری

مایع ظرفشویی تاپ با انواع رایحه‌های خوشبو می‌تواند به‌سرعت بوی بد ظروف پلاستیکی را از بین ببرد و به‌عنوان یک پاک کننده چربی به‌خوبی وارد جریان شود. این مایع ظرفشویی دارای ویژگی آنتی اسپات و ضد رد آب است. این ویژگی باعث می‌شود بعد از شستن ظروف مختلف مخصوصاً پلاستیکی هیچ لک و رد آبی روی آن‌ها باقی نماند. شما نیز اگر راه‌حل جدیدی برای از بین بردن بوی بد ظروف مختلف مخصوصاً پلاستیکی بلد هستید در قسمت نظرات برای ما بنوسید.

 

 

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید